A szavazáshoz szükséges okmányokról

Ajánljuk - 2010-09-27

A 2010. október 3-ra kitűzött, helyi önkormányzati képviselőválasztáson a választópolgárok kizárólag érvényes okmányok birtokában szavazhatnak.

 

Ezek a következők lehetnek:

 

- régi típusú, érvényes magyar személyazonosító igazolvány és lakcímet igazoló hatósági igazolvány (amennyiben az állampolgár rendelkezik az utóbbival is)

- új típusú – kártya formátumú –, érvényes magyar személyazonosító igazolvány és lakcímet igazoló hatósági igazolvány

- érvényes magyar útlevél és lakcímet igazoló hatósági igazolvány

- érvényes magyar új típusú – kártya formátumú – vezetői engedély és lakcímet igazoló hatósági igazolvány

- érvényes magyar ideiglenes személyazonosító igazolvány és lakcímet igazoló hatósági igazolvány.

 

Debrecen Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatala arra kér minden választópolgárt, hogy ellenőrizzék az okmányaik érvényességi idejét, és a választást megelőzően szükség esetén gondoskodjanak az okmányok cseréjéről!

A hivatal azoknak a választópolgároknak, akiknek a választást megelőző napokban a személyazonosító igazolványa elveszett, ellopták, megrongálódott vagy megsemmisült lehetőséget biztosít arra, hogy 2010. október 2-án ügyeleti nyitva tartás keretei között az okmányaikat – kizárólag a fentiekben felsorolt problémák esetén – pótolhassák.

 

Az ügyeleti nyitva tartás a következők szerint alakul:

2010. október 2-án 8 órától 12 óráig az Új városháza épületében (Debrecen, Kálvin tér 11.) a földszinti 46-os ablaknál. Tekintettel arra, hogy a hivatal épületében a posta-ablak szombaton zárva tart, ezért az ügyfelek az eljáráshoz szükséges díjat csekken az 1. számú postahivatalban tudják befizetni (Debrecen, Hatvan utca 5-7.).