Petőfi Sándor és Csokonai Vitéz Mihály egy-egy költeménye, valamint egy Móricz Zsigmond-novella szerepel az idei magyar nyelv és irodalom érettségi szövegalkotási feladatsorában.
A középszintű magyar nyelv és irodalom érettségi második részére 180 percet kaptak a diákok, akik három esszéfeladat - érvelés, műértelmezés és összehasonlító elemzés - közül választhattak. Meglepetést jelentett, hogy idén nem kortárs szerzők szerepelnek a feladatsorban, az Eduline-nak nyilatkozó tanárok korábban úgy nyilatkoztak, hogy az utóbbi években jól látható trend, hogy olyan írók, költők műveit kell elemezni, akik nem tartoznak a törzsanyagba.
Az emelt szintű magyar nyelv és irodalom hétfői érettségi vizsgáján egyebek mellett Kosztolányi Dezső A szegény kisgyermek panaszai című verse és az ezt parodizáló Karinthy Frigyes-féle írás összehasonlító elemzése szerepelt. Műértelmezés kategóriában a 2005-ös Nagy Könyv-akció kapcsán született, a magyar lakosság olvasási szokásait elemző szövegre kellett reflektálniuk az érettségizőknek, illetve érvelés kategóriában egy iskolaigazgatónak szánt, az év diákja címre vonatkozó beadványt kellett megírniuk.