Közel 600 pedagógus vett részt kedden a Nemzeti Tankönyvkiadó tanévnyitó konferenciáján, melyet Pálinkás József, a Magyar Tudományos Akadémia elnöke és Kiss János Tamás, a kiadó vezérigazgatója nyitott meg. A plenáris előadások után változatos szakmai programokkal várták a résztvevő pedagógusokat. A rendezvény fókuszába idén a természettudományos oktatás került.
Mintegy hatszáz pedagógus részvételével zajlott a Nemzeti Tankönyvkiadó (NTK) idei tanévnyitó konferenciája, ahol az aktuális oktatáspolitikai kérdések mellett a természettudományi oktatás fontossága is szóba került. Emellett Kiss János Tamás vezérigazgató bejelentette, hogy az árvízkárosult települések iskolái számára ingyenesen biztosítják az NTK kiadványait. A települések vezetőivel már korábban megkezdték a tárgyalásokat, így tanévkezdésre biztosan megkapják a kiadó kiadványait. Kiss János Tamás elmondta, hogy az NTK összes tankönyve időben elkészült, és legkésőbb az első tanítási napig mindenhova ki is szállítják azokat.
A plenáris előadásokat követően tematikus előadásokkal várták a pedagógusokat, ahol számos neves előadó, egyetemi tanár és tankönyvszerző előadását követhették figyelemmel. A közép és általános iskolai oktatók egyaránt találhattak érdeklődésüknek, szakterületüknek megfelelő színvonalas, szakmai előadást.
A konferencián a korábbi évekhez hasonlóan idén is kiosztották a Centa Közép-Európai Tanárakadémia Egyesület díját, melynek kiemelt támogatója az NTK. A díj célja, hogy felhívja a figyelmet a követhető pedagógiai példákra és az elismerést érdemlő tanári pályákra. A díjat ezúttal nem egy személynek, hanem egy egész nevelőtestületnek ítélték oda. Tokár János igazgató vezetésével az Esztergomi Ferences Gimnázium nevelőtestülete arra vállalkozott, hogy Bajnán, egy kis Komárom-Esztergom megyei faluban kihelyezett esti gimnáziumot indítanak, azzal a céllal, hogy elsősorban – de nem kizárólag – a cigány lakosság felzárkóztatását elősegítsék. Különösen tiszteletreméltó, hogy Tokár János ferences igazgató maga is megy, és buzgón tartja a magyar órákat hallgatóinak, akiket, mint sokszor nyilatkozik róla, nagyon megszeretett. Az esti tagozat diákjainak közel fele a cigány kisebbséghez tartozik. A tanév végén huszonhat diák kapott bizonyítványt az első osztály sikeres elvégzéséről. Ez a kezdeményezés olyan szimbolikus tett és modell, amely a mai Magyarország egyik legégetőbb teendőjére világít rá, és talán segíthet abban, hogy mások is bátorságot, erőt nyerjenek hasonló vállalkozások elindítására, megvalósítására.