Sok a panasz a bankok munkájára

Befektetés - 2007-06-13

Az elmúlt negyedévben 25 százalékkal nőtt a pénz- és tőkepiaci szektor szolgáltatóival szemben a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyeletéhez (PSZÁF) érkezett panaszok száma, az idei év első három hónapjában összesen 1463 db írásos fogyasztói bejelentés érkezett.

A Felügyelethez beérkezett bejelentések közel fele a pénz- és tőkepiaci szektor szereplőit érinti, szinte minden hatodik panasz a biztosítási szektor szereplőinek szól, és jelentős mennyiségű kifogás érkezik még a pénztárak, itt pedig főként az egészségügyi pénztárak tevékenységével kapcsolatban.

 

A panaszok középpontjában továbbra is a bankok állnak, amelyek növelték részarányukat a fogyasztók által kifogásolt tevékenységet végző pénzügyi intézmények között. A bankok tevékenységével kapcsolatos panaszok száma 2007. első negyedévében közel 40 százalékkal növekedett.

 

A legtöbb panasz az általános hitelezési tevékenységgel, a lakáshitelezéssel és a folyószámla-vezetéssel kapcsolatban érkezik, de a rangsor ezután következői helyein is a bankok által nyújtott szolgáltatások állnak. A hitelezéssel kapcsolatos bejelentések az összes panasz 62 százalékát teszik ki.

 

A fogyasztók szerint a leggyakrabban az elszámolás és a megbízás teljesítése, a szolgáltatás minősége és a tájékoztatás terén hibáznak a pénzügyi szektor szolgáltatói. A biztosítók esetében pedig az ügyviteli renddel kapcsolatban akad legsűrűbben probléma.