Általános egyet nem értés - így lehetne összefoglalni a felnőttképző intézmények véleményét, abban a néhány kérdésben, amelyek a 2009-ben változó felnőttképzési törvény nagy mérföldkövei lehetnek. A digitális írástudás beépítése, valamint a magasabb áfakulcs a tervek szerint kötelező eleme lehet a megújulásnak, ám ezt pontosan az érintettek nem támogatják - derül ki az Akkreditált Felnőttképzési Intézmények Országos Egyesületének (AFIOE) vizsgálatából.
A megjelent AFIOE tagok és az Irányvonalak és prognózisok a felnőttképzésben elnevezésű konferencia egyéb résztvevőinek - összesen 260 kitöltő - véleményindexe alapján kiderült, hogy a nem preferált újdonságok - így az, hogy a digitális írástudás megszerzése minden felnőttképzési program része legyen, illetve az akkreditált felnőttképzések díjának a legmagasabb ÁFA körbe helyezését - az érintettek több mint háromnegyede elutasítja, de egy olyan programba többségében belevágnának, amely által egyszerűsödnének és költséghatékonyabbá válnának a mindennapos folyamatok. Vagyis az intézmények zöme arra voksol, hogy inkább beruház egy speciális programra, amely a jövőben megkönnyítené a minőségirányítási, adatszolgáltatási, regisztrációs és oktatásszervezést támogató munkát.
Az Akkreditált Felnőttképzési Intézmények Országos Egyesületének elnökeként dr. Csikesz Tamás már a konferencián az érdekérvényesítés élére állt, és az intézményekkel közösen foglalt állást a szabályozás időzítéséről és szükségességéről is. Azonban a három kérdés még megoldásra vár, de az első lépés megtörtént, az igény- és a támogatottság felmérése.
(www.edupress.hu)