. A másik része a menetrendnek ez az úgynevezett regionális vonalak hálózata, amelyről alapvetően ki kell jelentenem a legfontosabb üzenetet, hogy ahol eddig volt közösségi közlekedés, ott továbbra is lesz. Tehát, mindazokon a településeken, ahol biztosítva volt az utasok közösségi szállítása, az továbbra is fent fog maradni. Itt is elsődleges célunk a párhuzamosságok csökkentése, itt azonban gazdaságossági szempontok vezérelnek. Tehát, nincs preferenciája az autóbusznak vagy a vonatos megoldásnak, amelyik jobbnak tűnik, mind kényelmi, mind gazdasági szempontból, amellett kell maradni.
Szeretnénk, ha javulna a minőség, tehát több lehetőség állna az utazó közönség számára, szélesebb skálán lenne a választás az utasok számára. Azt is szeretnénk, hogy ezzel kapcsolatban a döntéseket helyi szintre sikerülne áthelyezni. Ma az egész menetrendet az Akadémia utca 3-ból rendeljük meg. Azt gondoljuk, hogy ez nem egészen helyénvaló, hiszen ott a helyszínen sokkal jobban értik az emberek, a szakemberek, az utasok, hogy nekik mire van igényük. Tehát a döntést szeretnénk regionális szintre áthelyezni. Ez egy hosszabb folyamat, hiszen ennek a jogi hátterét is meg kell teremteni.
Jelen pillanatban csak konzultatív módon lehet igénybe venni a regionális ismereteket, de a későbbiekben a döntés oda kerül. Ez nem jelenti azonban azt, hogy ez regionális finanszírozásba kerülne, tehát továbbra is a költségvetési források állnának a régiók költségvetésére. Szeretném még hangsúlyozni, hogy ahol megszűnik a vasúti közlekedés, ott ez csak egy szüneteltetés.Tehát, azokon a vonalakon a teherszállításra továbbra is lehetőség van, és amennyiben valaki üzleti alapon mégis személyszállítást akar bonyolítani azokon a vonalakon, arra is lehetőség van, mert az infrastruktúra továbbra is működni fog. "