Ombudsman: olvasható betűméretet kellene használniuk a közszolgáltatóknak

Belföld - 2013-03-20
Az ombudsman szerint a közszolgáltatók dokumentumainak közérthetősége mellett az is fontos, hogy azokat mindenki számára olvasható betűméretben tegyék közzé - közölte az Alapvető Jogok Biztosának Hivatala

Szabó Máté alapjogi biztos egy panaszbeadvány nyomán vizsgálta a közszolgáltatók írásos dokumentumainak olvashatóságát.

    A közleményben emlékeztettek arra, hogy a szolgáltatónak jogszabály írja elő a közérthetőség, ellentmondás-mentesség és áttekinthetőség követelményét. Az ombudsman hangsúlyozta azonban: hiába érthető, áttekinthető a szöveg, nem éri el a célját, ha a betűméret miatt egyesek számára nehezen vagy egyáltalán nem olvasható.

    Az ombudsmannak küldött panasz egy elektronikus hírközlési szolgáltatót érintett, de mivel az olvashatóság követelményének valamennyi közszolgáltató gyakorlatában érvényesülnie kell, a biztos a nemzetgazdasági és a nemzeti fejlesztési miniszter intézkedését kérte. Szabó Máté azt javasolta, hogy jogszabályban határozzák meg a közszolgáltatók dokumentumainak minimális betűméretét.

    Az ombudsmani jelentés teljes szövege a http://www.ajbh.hu/allam/jelentes/201207914.rtf oldalon olvasható.