Reptéri metró 30 milliárdból - ködös álmok helyett valódi megoldást

Belföld - 2011-05-27

Veteményeskertek alatt fúrt metró helyett az LMP valódi megoldást kínál az eredeti ár töredékéért. A 3-as metró Kőbányai végállomásától mindössze 3,5 kilométer felszíni vasúti sínpálya megépítésével 2014-re metróval elérhető válhat  a repülőtér és Vecsés.

    Elfogadta a Lehet Más a Politika javaslatát a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) üzleti tervének módosítására a fővárosi közgyűlés május 25-én. Az LMP javaslata szerint a BKK megvizsgálja a korábbi tervekhez képest kevesebb, mint tizedébe – 390 milliárd helyett körülbelül 30 milliárdba – kerülő metróváltozat megvalósíthatóságát. Ennek köszönhetően Magyarország legfontosabb légikikötője 2014-ig nem csak új névtáblát, hanem metróvonalat is kaphat.

A jelenlegi tervek a XVIII. kerület veteményeskertjei alá álmodnak egy alagutat, mely több kerülne a fővárosnak, mint a négyes metró. Erre semmi szükség nincsen, mert a közlekedési technológia fejlődése jócskán meghaladta a jelenlegi közlekedési helyzetért, lemaradásunkért felelős tervezőcégek által alkalmazott megoldásokat. Nem szükséges a kertvárosok alá alagutat építeni a 3-as metrónak, amikor Kőbánya-Kispestről a vasúti vonalra való kijutás egy váltóval megoldható és csupán 3.5 kilométeres szakaszon szükséges új pályát építeni – a felszínen. Ez a megoldás így európai szinten is kiemelkedő megközelítési lehetőséget ad a repülőtérnek.

A meghosszabbított metróvonal ráadásul nem csupán a repülőtér, de az egész keleti agglomeráció közös ügye, hiszen az egyik megálló Vecsés nyugati szélére kerülne, ahova Gyálról, Monorról, Üllőről és a teljes térségből egyszerűen biztosítható az eljutás. Az LMP közlekedési szakértői két héten belül ismertetik költségbecslést is tartalmazó, részletesen kidolgozott javaslataikat a főváros, a környező települések, a ferihegyi repülőtér vezetőivel, a civilszervezetekkel, valamint a helyi lakossággal.

 

LMP fővárosi frakció