A versenyképességet is növelő új kereskedelmi stratégiát hirdetett az EU

EU - 2006-10-06
Új európai uniós kereskedelmi stratégiát jelentett be az Európai Bizottság, amelynek lényege kétoldalú nemzetközi egyezmények révén határozottabban segíteni az európai cégek versenyképességét, elutasítva az unión belüli nemzeti protekcionizmust

Peter Mandelson kereskedelmi felelős brüsszeli sajtótájékoztatóján kijelentette: az új politika lényege egyértelmű, unión belül elvetni a protekcionizmust, kifelé pedig nagyobb nyitást és piaci aktivitást mutatni. Utóbbit Brüsszel egyszerre képzeli el a nemzetközi kereskedelmi egyeztetések folytatásában, illetve kétoldalú (szabad)kereskedelmi egyezmények kidolgozásában.

 

Az új stratégia részét képezi a szellemi tulajdon korszerűbb védelme, az állami piacokra jutás javítása, a dömpingellenes EU-szabályok felülvizsgálata, illetve a nem tarifális jellegű kereskedelmi akadályok további csökkentése.

 

Üzleti körök kedvezően fogadták az új elképzelést, amely szerintük Európában segíthet a gazdasági növekedés fokozásában és új munkahelyek teremtésében, nemzetközi szinten pedig a kereskedelmi akadályok további csökkentésében.

 

Jogvédő szervezetek viszont arra hívták fel a figyelmet, hogy a nagyobb nyitással az unión kívüli szegény országok cégeinek még kisebb esélyük lesz felvenni a versenyt a nagy multinacionális vállalatokkal.

 

(MTI)