VASÚTI FEJLESZTÉSEK  

EU - 2009-11-01

Régi sín föl! Új sín le! Ezzel a 700 méter hosszú géplánccal indult a GYSEV vasúti rekonstrukciója a Szombathely-Szentgotthard vonalszakaszon. Az Európai Bizottság által néhány hónappal ezelőtt megítélt mintegy 41.3 milliárd forintos uniós támogatás lehetővé teszi a vonal teljes rekonstrukcióját. Ennek köszönhetően mind a személy, mind a teherszállítás korszerű, európai színvonalon működhet majd.

"EU szerte egy nagyon-nagyon fontos projektet tudtunk elkezdeni. Az EU-n belül nincs más projekt ilyen nagyságrendben, amit az EU erre az időszakra, a 2007 - 2013-ig megengedélyezett volna. És erre mi, mi GYSEV-esek, magyarok nagyon büszkék vagyunk, hogy egy ilyen fajta projekt, a GYSEV irányítása alatt, a GYSEV vonalhálózatán belül megvalósulhat."-mondja Székely Csaba, GYSEV, vezérigazgató

 

A rekonstrukció összköltsége 48 milliárd forint, ebből 116 kilométernyi vasútpályát újítanak fel 2011-ig. Így a teljes vonalon a mai, óránként  60 kilométeres sebességről, 120 kilométerre emelkedik a vonatok sebessége. Emellett a Szombathely-Szentgotthárd közötti vonalszakaszt is villamosítják, és korszerű biztosítóberendezéseket telepítenek. A nyitóünnepségen Hónig Péter, közlekedési, hírközlési és energiaügyi miniszter is részt vett, aki elmondta, a vasúti közlekedés átalakítások előtt áll, ami további fejlesztéseket is tartalmaz.

 

 "Abban minden szereplő egyetért, hogy átalakulásra van szükség a vasúti közlekedésben. Ebben az átalakulásban két alap gondolat vezérel minket. Az egyik az, hogy a közösségi közlekedés átalakításában a vasutat priorizáljuk, a vasút kerüljön előtérbe. A másik viszont, hogy ezeket a közlekedési megoldásokat, ezeket egy fenntartható gazdálkodás mentén valósítsuk meg. Tehát a veszteségeket nem lehet továbbvinni a hátunkon és a megmaradó erőforrásokat pedig olyan irányba kell vinni, amire piaci igény van."-mondta a miniszter.

Forrás: Freepress.eu