Tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat miatt első fokon tizenöt millió forintos bírságot szabott ki a Fővárosi Kormányhivatal a Wizz Air diszkont légitársaságra - közölte Budapest Főváros Kormányhivatala.
A fővárosi kormányhivatal Tuzson Bence közszolgálatért felelős államtitkár kezdeményezésére - a légitársaság januári poggyász-incidense nyomán - indított eljárást a Wizz Airrel szemben.
A Wizz Air W62498-as számú, 2019. január 26-án Dubajból Budapestre tartó járatának utasai csak a budapesti leszállást követően kaptak tájékoztatást arra vonatkozóan, hogy a feladott poggyászok egy része nem érkezett meg a célállomásra.
A kormányhivatal az eljárás során megállapította, hogy a járaton utazó hetven utas összesen kilencven csomagját a társaság nem az általános szerződési feltételeiben vállaltaknak megfelelően az érintett járaton szállította, hanem későbbi időpontban, más járaton. A csomagok csak három nappal később érkeztek meg a célállomásra, amelyről az érintett utasok nem kaptak megfelelő tájékoztatást a kellő és elvárható időben.