A McDonald′s és Carrefour szabálytalanságairól készített riportot a kínai televízió

Fogyasztóvédelem - 2012-03-16

A csirkehús szabálytalan értékesítéséről számolt be egy pekingi McDonald′s és egy közép-kínai Carrefour áruház példáját bemutatva a kínai központi televízió (CCTV); pénteken mindkét cég bocsánatot kért a vásárlóktól.A CCTV riportja szerint az egyik fővárosi McDonald′s gyorsétteremben a kínaiak kedvenc csemegéje, a csirkeszárny a főzéstől számított 90 perc múlva jut a fogyasztóhoz, míg az amerikai vállalat szabványa szerint ennek időbeni felső határa 30 perc.

    A közép-kínai Honan (Henan) tartomány székhelyén, Csengcsouban (Zhengzhou) a francia érdekeltségű Carrefour szupermarket dolgozói kicserélték egyes csirketermékek lejárati címkéjét, továbbá a "normális" tenyésztett csirkék húsát a szabadban tartottak magasabb árán kínálták.

    Mindkét érintett külföldi vállalat bocsánatot kért a fogyasztóktól és az esetek kivizsgálását ígérte. A McDonald′s China honlapján az "elszigetelt eset" komolyan vételéről biztosította a vásárlókat, és határozott fellépést, konkrét intézkedéseket helyezett kilátásba.

    A párizsi székhelyű áruházlánc, a Carrefour vizsgálócsoportot hoz létre és együttműködést ígért a kínai hatóságokkal. Mint közleményében fogalmaz: nagyobb figyelmet fordít majd alkalmazottainak oktatására, és további intézkedésekkel igyekszik a fogyasztók érdekeinek védelmét szolgálni.