A webáruházak többsége jól felkészült, az elállási jog érvényesítése azonban gyakran gondot okoz egy felmérés szerint

Fogyasztóvédelem - 2015-12-13

A webáruházak többsége jól felkészült a vásárlásokra, a rendelések leadása egyszerű, a fizetés biztonságos és a szállítás is jól nyomon követhető, ugyanakkor a 14 napos elállási jogot tekintve sok áruház nem vásárlóbarát a globalplaza.hu vásárlókat segítő portál összegzése szerint.

    A portál sszerint a vásárlók tájékoztatása sokszor nem részletes a honlapokon, a kiszállított csomaghoz mellékelt dokumentumok a legtöbb esetben hiányosak, és olyan is előfordult, hogy maga a webáruház sem volt tisztában azzal, mi a teendő elállás esetén.

    A portál jelezte, új szolgáltatással jelentkeznek, próbavásárlások során tesztelik és három fő témakör szerint értékelik az ország webáruházait, a tapasztaltakat pedig közzéteszik honlapjukon.

    A globalplaza.hu csapata maga választja ki a tesztelésre szánt áruházakat, a legkisebb online boltoktól egészen az óriás webshopokig, majd a rendeléstől a kiszállításon át a visszaküldési folyamatig, azaz az elállási jog gyakorlásáig több mint 70 megegyező szempont alapján értékeli őket. A tesztek különlegessége, hogy a termékeket minden esetben visszaküldik, élnek a törvény adta elállási jogukkal, mert a termék visszavétele során mutatkozhat meg a problémakezelés minősége - közölték.

    A globalplaza.hu célja nem a kritizálás, a vásárlókat hasznos információkkal kívánják ellátni, ugyanakkor igyekeznek segítséget nyújtani a kereskedőknek is, hogy mire érdemes jobban odafigyelniük - hangsúlyozta közleményében a portál.

    A globalplaza.hu tervei szerint a következő évben legalább 100 webáruház szolgáltatásait fogják ellenőrizni. Első körben az ország csaknem 20 legnépszerűbb webáruházát vizsgálták meg, ezek a tesztek már olvashatóak is az oldalukon.