AZ UPC Magyarország Kft. tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytat előfizetőivel szemben

Fogyasztóvédelem - 2008-07-16

Az UPC Magyarország Kft. arról tájékoztatta levélben azokat az előfizetőit, akik papír alapú számlákon és nem elektronikusan fizetnek, hogy 2008. július 11-től havonta többletköltségként 96 Ft-ot kell fizetniük, amennyiben nem térnek át az elektronikus díjfizetésre.

Tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot valósít meg a UPC Magyarország Kft. a Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetségének álláspontja szerint. Mindemellett a gazdálkodó szervezet hátrányosan megkülönbözteti a papír alapú számlázási rendszert választó fogyasztókat az elektronikus számlázási rendszer mellett döntő fogyasztókkal szemben.

 

Az előfizetők a számlalevél hátoldalán kaptak értesítést a változásról és arról, hogy mentesülhetnek ennek megfizetése alól, amennyiben csatlakoznak a Díjnet Zrt. elektronikus számlabemutatási- és fizetési rendszeréhez, és ezentúl nem papír alapon, hanem elektronikusan kapják meg a számlát.

 

Bár a kézhezvételtől számított 15 napon belül felmondhatják a szerződést az előfizetők a változás miatt, a UPC Magyarország Kft. kényszerhelyzet elé állítja a fogyasztókat akkor, ha előfizetésüket meg akarják tartani anélkül, hogy ez éves szinten akár 1152 forintjukba kerüljön.

Az új díj bevezetése főként azokat a fogyasztókat érinti hátrányosan, akik nem rendelkeznek internet hozzáféréssel. Tehát, ha az elektronikus díjfizetést választja a fogyasztó, elő kell fizetnie az internet szolgáltatásra is.

 

Ugyanakkor a számla kiállítása a szolgáltatás elválaszthatatlan része, így többletköltséggel nem járhat a fogyasztónak.

 

 

A tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat megszüntetése érdekében a Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóságnál eljárást kezdeményez.