Elhalasztották a FEOSZ és a Magyar Telekom közötti sárgacsekk-pert

Fogyasztóvédelem - 2012-10-12

- A Fővárosi Törvényszék jövő év január 30-ára halasztotta a Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége (FEOSZ) és a Magyar Telekom Távközlési Nyrt. közötti pert a pénteki első tárgyalási napon, a bíró azt kérte a felektől, hogy az tárgyaláson szóban elhangzott kiegészítéseket írásban is tegyék meg.

    A Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége azért indított polgári peres eljárást a Magyar Telekom Távközlési Nyrt. ellen, mert tisztességtelenségnek tartja, hogy a szolgáltató tranzakciós költséget számít fel a sárga csekken történő fizetéskor.

    A tárgyaláson Kispál Edit, a FEOSZ jogi képviselője hangsúlyozta: szerintük a Magyar Telekom egyoldalúan módosította a szolgáltatói szerződést, mert a fogyasztónak nem volt beleszólása a sárga csekkes befizetés költségének kiszámlázásába. A FEOSZ szerint tisztességtelen a fogyasztótól azért díjat kérni, hogy a számláját ki tudja elégíteni, ez a díjbeszedés-szolgáltatásba bele van árazva.

    Török Éva, a Magyar Telekom jogi képviselője a tárgyaláson kifejtette: nem egyoldalú szerződés módosításról van szó, mert az elektronikus hírközlési törvényben szabályozott kétoldalú szerződés módosítás alapján jártak el. Kifejtette: a díjfizetési módok közül a csoportos beszedés díját - a banki költséget, az átutalásért felszámított összeget - a fogyasztók fizetik a banknak. A sárga csekken befizetők eddig azt a költséget, amit a távközlési szolgáltató ad a Magyar Postának, eddig nem viselték. Szerinte ezzel egyfajta hátrányos megkülönböztetést számoltak fel.

    Kispál Edit nem értett egyet a Magyar Telekom jogi képviselőjének érvelésével, mert szerinte nem most derült ki, hogy a sárga csekknek díja van, ez bele volt árazva minden egyes díjcsomagba, s továbbra is kitartott amellett, hogy a Magyar Telekom eljárása a fogyasztók szempontjából egyoldalú.