Fogyasztói tanácsadói iroda Debrecenben

Fogyasztóvédelem - 2007-03-30

Az állam, az önkormányzat és a civil szféra hármas kezdeményezésére Fogyasztói Tanácsadó Iroda jön létre, amely feladatának tekinti a tudatos fogyasztóvá nevelést és az egyedi ügyfélpanaszok orvoslását is. Az iroda április 1-től működik majd a Vármegyeháza 1/A. alatt a hivatal által ingyenesen átadott helyiségben.

Rácz Róbert a megyei közgyűlés elnöke szerint van még bőven tennivaló a fogyasztóvédelem területén, ezért hozta létre például a tavaly felálló új megyei önkormányzati vezetés a fogyasztóvédelmi tanácsnok státuszt, amit Makay Zsolt tölt be.

 

Jeney Géza az Észak-alföldi Regionális Közigazgatási Hivatal Fogyasztóvédelmi Felügyelőségének igazgatója a sajtótájékoztatón arról szólt, hogy az ügyfélszolgálat nagyban tehermentesíti majd a hivatalt. Tavaly 5800 panasz és megkeresés futott be a felügyelőséghez, ám ebből csak 700 volt közigazgatási jogkörben orvosolható, az esetek zömében pusztán tájékoztatást, útmutatást kértek a panaszosok. A hivatal így a jövőben több figyelmet szentelhet elsődleges feladatára, vagyis a veszélyes termékek kiszűrésére és terméktesztelésre.

 

A helyi kezdeményezést üdvözölte a Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőség is, amely folyamatosan keresi a lehetőségeket, hogyan lehet még hatékonyabbá tenni a munkájukat. Kathi Attila, a főfelügyelőség társadalmi kapcsolatok főosztályának vezetője arról szólt, hogy tavaly több mint 100 ezren keresték meg a hivatalt információszerzés vagy panasztevés céljából, de sokan inkább csak a jogaikra voltak kíváncsiak.

ID