GVH: negyvenmillió forintos bírság Pepsi nyereményjátéka miatt

Fogyasztóvédelem - 2016-01-05

A Fővárosi Ásványvíz és Üdítőipari Zrt. jogsértő módon reklámozta Pepsi Funball promócióját, mert a vállalkozás nem tudta biztosítani a garantált ajándékként ígért labdát az akció teljes időtartama alatt, a jogsértésért 40 millió forint bírságot szabott ki a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) - közölte a hivatal kedden.

    A GVH megállapította, hogy a zrt. 2014. június 15. és 2014. augusztus 31. között zajló nyereményjátéka népszerűsítésekor megtévesztette a fogyasztókat a garantált labda nyereményre utaló állításaival.

    Az ígért világító labda megszerzésére 2014. augusztus 10-től korlátozottan, augusztus 15-től pedig már egyáltalán nem volt lehetőség.

    A versenyhatóság enyhítő körülményként vette figyelembe, hogy a zrt., valamint az általa teljes körű projekt-menedzsmenttel és végrehajtással megbízott Adamsky Kft. törekedett a fogyasztói panaszok kezelésére, a játékosokat igyekezett kárpótolni helyettesítő ajándékok kiosztásával, és a társaságok megjelentették az "elfogyott a labda" felhívást az egyes reklámokban, leállították a tévéreklám sugárzását még a labda tényleges elfogyása előtt a készletjelentések alapján.