Jogalap nélkül gazdagodott a Blue Travel a vulkánkitörésnek köszönhetően

Fogyasztóvédelem - 2010-09-21

Míg egyes fogyasztók nemhogy elutazni nem tudtak és pénzüket sem kapták vissza a légtérzár miatt, a Blue Travel utazási iroda az utasok repülőjegy áraiból gazdagodhatott, miután nem utalta tovább a MALÉV-tól visszakapott pénzt a fogyasztóknak.

24 fogyasztó, a Blue Travel utazási iroda szervezésében, kellemes nyaralás reményében, Ciprusra utazott volna április 17-én a MALÉV charter járatával. A vulkáni hamu miatt elrendelt légtérzár következtében azonban a légitársaság törölte a járatot, így a fogyasztók végül nem utazhattak el. A Blue Travel először ígéretet tett a repülőjegyek árának visszatérítésére – amely összeget egyébként a légitársaság visszautalta a Blue Travelnek. Az utazási iroda azonban a mai napig nem utalta vissza sem a repülőjegyek árát, sem pedig az utazási csomag díjának egyéb részeit.

 

Az Európai Fogyasztói Központ Magyarország és az Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület ezúton felszólítja a Blue Travel utazási irodát, hogy haladéktalanul fizesse vissza befizetett részvételi díjat a 24 érintett fogyasztónak. Az utazási iroda ugyanis mind a Polgári Törvénykönyv, mind az utazási szerződésről szóló jogszabály rendelkezései alapján köteles erre, amit az Európai Bizottság korábbi állásfoglalása is megerősített. Amennyiben a Blue Travel nem tesz eleget jogszabályi kötelezettségeinek, az Európai Fogyasztói Központ Magyarország a Magyar Kereskedelmi és Engedélyezési Hivatalhoz fordul.