Jogsértő reklámért 9 millió forintos bírsággal sújtják a Henkelt

Fogyasztóvédelem - 2015-05-07

- A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) 9 millió forintra bírságolta a Henkel Magyarország Kft.-t mosogatószereket összehasonlító jogsértő reklámozásért.

A versenyhivatal csütörtöki közleménye szerint a Henkel egy 2014 nyarán sugárzott televíziós reklámjában nem tárgyilagosan hasonlított össze két mosogatószert.  A GVH megítélése szerint a fogyasztók nem kaptak objektív képet a két termék közti különbségről, ugyanis nem tárták fel előttük az összehasonlítást megelőző teszt-sorozat részleteit.

. A reklám összhatásában azt üzente a fogyasztóknak, hogy a Pur Gold mosogatószer tisztítóhatása - az innovációnak köszönhetően - minden tekintetben jobb, mint a Jar Platinumé. Jobb eredményeket és nagyobb eltérést mutatott be a két termék között, mint amit a reklámállítások igazolására szánt teszteredmények alátámasztottak. 

    A GVH a bírság kiszabásakor a tévéreklámok költségeire alapozott. Súlyosító körülményként értékelte egyebek közt, hogy a jogsértő reklámfilm a fogyasztók széles körét érte el, továbbá, hogy a vállalatot az elmúlt öt évben egyszer már elmarasztalta a fogyasztókat érintő jogsértő kereskedelmi gyakorlat miatt.