Jogsértő reklámok miatt bírságolt a versenyhivatal

Fogyasztóvédelem - 2016-12-13

Valótlanul állította két vállalkozás, hogy az Ultherapy elnevezésű szolgáltatás kedvező hatású és hatékony eredményekkel jár, a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) összesen több mint 20 millió forint bírságot szabott ki a cégekre és megtiltotta a jogsértés folytatását.

A versenyhivatal keddi tájékoztatása szerint a Gemini-Tel Híradástechnikai Tervező, Szolgáltató és Kereskedelmi Bt., valamint a Solennis Orvostechnikai Kft. 2013 novemberétől a GVH döntésének meghozataláig tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott több online és nyomtatott sajtótermékben, valamint honlapjain.

A vállalkozások bizonyítatlan, azaz megtévesztő állításokat tettek, amikor azt hirdették, hogy az Ultherapy eljárás a valaha kifejlesztett leghatékonyabb és legkíméletesebb módszer, ugyanolyan hatású az arcbőrre, mint egy plasztikai sebészeti beavatkozás, 4-5 hónap alatt eléri teljes hatását, ami a páciens életmódjától, genetikájától függően mínusz 10-15 évet jelent, alkalmazásával gyors és látványos hatás érhető el, illetve az eredmény évekig tart.

A kommunikációban megjelenített előtte-utána fotók nem tükröztek valós helyzetet - közölte a versenyhivatal.

A GVH a bírság kiszabásakor a reklámköltség összegét vette alapul. Súlyosító körülményként értékelték egyebek mellett, hogy a beavatkozás hatásosságáról életszerűen csak használat közben lehetett meggyőződni, a jogsértő gyakorlat hosszabb ideig tartott és jelentős számú fogyasztót ért el, valamint az üzenetek erőteljességét, hangsúlyosságát.

A Gemini-Tel-re a társaságra kiszabható maximális bírságot, több mint 9,5 millió forintot, a Solennis-re pedig 10,5 millió forint bírságot szabott ki a GVH.