Megalapozatlan ígéretek miatt bírságolt a GVH

Fogyasztóvédelem - 2014-10-02

- Harmincmillió forint bírságot szabott ki a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) a Telemarketing International Kft.-re, mert a vállalkozás Fir Slim alakformáló termékét népszerűsítő hirdetéseivel megtévesztette a fogyasztókat.

Hirdetéseiben ezen kívül azt állította, hogy a biokerámia részecskékkel ellátott alakformáló alsónemű használatával akár két számmal is csökkenhet a fogyasztók ruhamérete, ezáltal alakformáló hatása van, valamint alkalmazásával hatékonyan, könnyen és gyorsan csökkenthető a testsúly és eltűnnek a narancsbőr tünetei - tájékoztatott a GVH csütörtökön.

    A vállalkozás nem tudta bizonyítani, hogy a termék ténylegesen rendelkezik-e a reklámokban feltüntetett kedvező hatásokkal, így a GVH megítélése szerint a kft. az alakformáló termék népszerűsítése során 2012. augusztus 1 és 2013. november 29. között tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott.

    A bírság összegének meghatározásakor a GVH súlyosító körülményként értékelte, hogy az intenzív reklámtevékenységgel a fogyasztók széles körét elérte a vállalkozás. Szintén súlyosító körülményként kezelte a GVH, hogy korábban már több alkalommal megállapította, hogy a társaság a fogyasztók megtévesztésére alkalmas magatartást tanúsított.

    A hivatal az első esetben 3 millió forint, míg a második ügyben 25 millió forint bírságot szabott ki a vállalkozásra.