- Harmincmillió forint bírságot szabott ki a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) a Telemarketing International Kft.-re, mert a vállalkozás Fir Slim alakformáló termékét népszerűsítő hirdetéseivel megtévesztette a fogyasztókat.
Hirdetéseiben ezen kívül azt állította, hogy a biokerámia részecskékkel ellátott alakformáló alsónemű használatával akár két számmal is csökkenhet a fogyasztók ruhamérete, ezáltal alakformáló hatása van, valamint alkalmazásával hatékonyan, könnyen és gyorsan csökkenthető a testsúly és eltűnnek a narancsbőr tünetei - tájékoztatott a GVH csütörtökön.
A vállalkozás nem tudta bizonyítani, hogy a termék ténylegesen rendelkezik-e a reklámokban feltüntetett kedvező hatásokkal, így a GVH megítélése szerint a kft. az alakformáló termék népszerűsítése során 2012. augusztus 1 és 2013. november 29. között tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott.
A bírság összegének meghatározásakor a GVH súlyosító körülményként értékelte, hogy az intenzív reklámtevékenységgel a fogyasztók széles körét elérte a vállalkozás. Szintén súlyosító körülményként kezelte a GVH, hogy korábban már több alkalommal megállapította, hogy a társaság a fogyasztók megtévesztésére alkalmas magatartást tanúsított.
A hivatal az első esetben 3 millió forint, míg a második ügyben 25 millió forint bírságot szabott ki a vállalkozásra.