Megtévesztő hirdetés miatt bírságolt a GVH

Fogyasztóvédelem - 2015-11-30

Gazdasági Versenyhivatal (GVH) 1,3 millió forintra bírságolta a Peridot Line Kft.-t, mert a cég tiltott gyógyító és megalapozatlan, egészségre vonatkozó hatásokkal népszerűsítette ásványvizét - közölte a GVH hétfőn. A versenyhivatal úgy ítélte meg, hogy a társaság jogszerűtlenül népszerűsítette az ásványvizét több televíziós műsorban és a honlapján is, ugyanis a jogszabályi tilalom ellenére gyógyhatást tulajdonított a terméknek, valamint az egészségi állapotra vonatkozó, jótékony hatásokkal jellemezte az ásványvizet.

Ezeket az állításokat azonban a cég bizonyítani nem tudta, ezáltal megtévesztette a fogyasztókat - tették hozzá.

    Kiemelték: a társaság mindezeken felül a Magyar Vöröskereszt ajánlásával is népszerűsítette az ásványvizet, ami tilos az európai szabályozás szerint. A GVH nem állapította meg a Magyar Vöröskereszt Fejér Megyei Szervezetének felelősségét, az eljárást megszüntette a szervezettel szemben.

    A közlemény szerint a vizsgálat nem bizonyította, hogy megtévesztők lettek volna a termék deutérium-tartalmával kapcsolatos állítások, így a hivatal erre vonatkozóan megszüntette az eljárást.

    A GVH a közleményében hangsúlyozta: az élelmiszerek reklámozásakor a vállalkozásoknak szem előtt kell tartaniuk a fogyasztóvédelmi rendelkezéseket és az ágazati jogszabályokat is, tehát gyógyhatás nem tulajdonítható élelmiszernek, valamint az egészségre gyakorolt hatásra vonatkozó állítások csak a szigorú európai normáknak megfelelően, az ágazati szabályok szerint tehetők.