Nagy sörteszt: Csehül állunk?

Fogyasztóvédelem - 2007-07-25

Kínoz bennünket a kánikula, a hőség tartósnak ígérkezik, így a Kosár magazin tesztelőcsapata ezúttal a világos söröket vette górcső alá. A választék óriási, a szigorú zsűri ezúttal 20 ismert márkát tesztelt. Kiderült: sok a jó sör, de néhány – reklámokból is ismert fajta – csak a vert mezőnyben kullog. A 11 „jó” és 9 „közepes” minősítést kapott sört tartalmazó mezőny két cseh márkával kezdődik, míg a végén két, a reklámokból is ismert, hazai termék található.

A jó sör illata és íze kellemes, típusának megfelelő, ízei harmonikusak, kerekek. Emellett tiszták, tükrösek, üledékességtől, zavarosodástól mentesek, kivéve a szűretlen, valamint a jellegüknél fogva zavaros söröket. A recencia, vagyis az utólagos hatás, üdítően csípős. Keserűsége a sör jellegzetességének megfelelő, harmonikus, finom, kellemes.

 

Napjainkban sok szó esik a környezettudatos vásárlásról, arról, hogy mekkora környezeti terhelést jelentenek a hegyekben álló, nem visszaváltható műanyag palackok és fémdobozok. Ugyanakkor a visszaváltható sörösüvegek némelyikénél kifejezetten zavaró volt, csökkentette az élvezetet a makacs tény, hogy az üvegek nagyon kopottak voltak. Sajnos a gyártók a feliratozással sem állnak túlságosan jól, gyakori kifogás volt a bírálók részéről, hogy a címke nehezen olvasható, nagyon apró betűs – áll a Kosár magazin legújabb számában.