Nem volt ingyenes az ígért út - Bírságolt a GVH

Fogyasztóvédelem - 2011-05-16

Tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat miatt nyolcmillió forintra büntette a Beck Reisen Kft.-t a Gazdasági Versenyhivatal (GVH). A vállalkozás tavaly a fogyasztóknak egyiptomi, nílusi hajóutakról, illetve az éves Beck utazási klubtagságra vonatkozó nyereményekről adott megtévesztő tájékoztatásokat.

A Beck Reisen Kft. 2010 februárja és áprilisa között több lapban megjelentetett keresztrejtvénnyel kapcsolatban valótlan tájékoztatást adott a nyereményként feltüntetett nílusi hajóút kapcsán felmerülő költségekről. 2010 áprilisában és májusában számos fogyasztónak megküldött direkt marketing (DM) levelekben a fogyasztók arról kaptak tájékoztatást, hogy megnyertek egy 8 napos nílusi hajóutat, „garantáltan ingyen”. A levelekben nem tettek említést a hajóút igénybe vételével kapcsolatban felmerülő egyéb költségekről.

 

 

A DM levelekben arról is tájékoztatást kaptak a fogyasztók, hogy egy éves tagságot nyertek a Beck utazási klubba, amelynek értéke 35 ezer forint. Kiemelték, hogy a nyeremény különböző előnyökkel jár a tagok számára, ezáltal a kiválasztottság érzését akarták kelteni a fogyasztóban. A vállalkozás ügyfelei ugyanakkor automatikusan megkapták a klubtagságot, amelynek nem volt nyeremény jellege, s nem került bizonyításra a tagság nyújtotta kedvezmények köre sem.

 

A fentiekre figyelemmel a GVH megállapította, hogy a Beck Reisen Kft. tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott és a bírságot 8 millió forintban állapította meg. A bírság körében a GVH tekintettel volt arra, hogy a vállalkozással szemben a versenytanács korábban már hasonló ügyben állapított meg jogsértést.

Szerző: GVH - Világgazdaság Online