Nyár, higiénia, fogyasztói jogok

Fogyasztóvédelem - 2008-07-02

Több fogyasztó fürdőruha, illetve fehérnemű vásárlásakor az üzletben azzal szembesül, hogy „higiéniai okok” miatt a vásárolt ruhadarabot nem cserélik ki és nem is veszik vissza.

Az Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület (OFE) e jelzések alapján szeretné a fogyasztók figyelmét felhívni, hogy minden ilyen kijelentés ellenére, amennyiben a vásárolt termékkel kapcsolatban – legyen az akár fürdőruha vagy fehérnemű – minőségi kifogásuk van, azt bátran érvényesítsék.

Természetesen más a helyzet akkor, ha a kifogás nem minőségi jellegű, például nem tetszik a megvásárolt fürdőruha, vagy nem jó a méret – ilyenkor valóban a kereskedő belátásán múlik a csere vagy a vételár visszafizetése.

 

Fontos viszont tudnunk: a katalógusból, internetről, tévéből vagy más távközlő eszközön keresztül rendelt fürdőruhák, fehérneműk esetében sem hivatkozhat a kereskedő higiéniai okokra – ráadásul itt a jogszabályok még több jogot biztosítanak a fogyasztóknak, ugyanis 8 munkanapon belül indoklás nélkül elállhatunk a szerződéstől. Ez pedig azt jelenti, hogy akkor is visszaküldhetjük az adott ruhadarabot, ha egyszerűen nem tetszik nekünk.

 

OFE