Több fogyasztó fürdőruha, illetve fehérnemű vásárlásakor az üzletben azzal szembesül, hogy „higiéniai okok” miatt a vásárolt ruhadarabot nem cserélik ki és nem is veszik vissza.
Az Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület (OFE) e jelzések alapján szeretné a fogyasztók figyelmét felhívni, hogy minden ilyen kijelentés ellenére, amennyiben a vásárolt termékkel kapcsolatban – legyen az akár fürdőruha vagy fehérnemű – minőségi kifogásuk van, azt bátran érvényesítsék.
Természetesen más a helyzet akkor, ha a kifogás nem minőségi jellegű, például nem tetszik a megvásárolt fürdőruha, vagy nem jó a méret – ilyenkor valóban a kereskedő belátásán múlik a csere vagy a vételár visszafizetése.
Fontos viszont tudnunk: a katalógusból, internetről, tévéből vagy más távközlő eszközön keresztül rendelt fürdőruhák, fehérneműk esetében sem hivatkozhat a kereskedő higiéniai okokra – ráadásul itt a jogszabályok még több jogot biztosítanak a fogyasztóknak, ugyanis 8 munkanapon belül indoklás nélkül elállhatunk a szerződéstől. Ez pedig azt jelenti, hogy akkor is visszaküldhetjük az adott ruhadarabot, ha egyszerűen nem tetszik nekünk.
OFE