Talán éppen a reklamáló vevő, egy nevetséges akció, vagy egy „pocsék áru” járhatott az eszében a Fogyasztóvédők Magyarországi Egyesülete vezetőinek, amikor a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság támogatását kérték egy fogyasztóvédelemmel foglalkozó, országos fotópályázat és kiállítás megszervezéséhez.
A pályázat az „Így fogyasztunk mi” címet kapta, a nyertes félmillió forinttal lehet gazdagabb. Nyilvános kiállításokon mutatják be a beérkezett műveket a szervezők, a dobogósok mellett a közönség, a fogyasztók által legjobbnak tartott kép is díjazásban részesül.
A Fogyasztóvédők elnöke, Hajnal Zsolt a pályázat és az azt követő kiállítások kulturális értéke mellett elsősorban arra kíváncsi, miként látják a művészek napjaink fogyasztói kultúráját, a fogyasztóvédelmet. Kérdéses, hogy mennyire jelenik meg a pályázati anyagokban a groteszk, vagy milyen mértékben érvényesül a realista társadalomábrázolás. Érdekes, hogy a művészek a fogyasztó egyént, vagy a fogyasztói tömeget látják-e vásárláskor.
A fotópályázatot támogató Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság főosztályvezetője, dr. Kathi Attila elmondta, hogy a fogyasztóvédelmi gondolat rendhagyó népszerűsítése volt az, ami a pályázat beadásakor megfogta őket. Fontosnak tartják, hogy az elkészült alkotások kiállítási helyeiken is felhívhassák a figyelmet a mindennapi fogyasztóvédelemre, legyen szó vásárlásról, vagy reklamációról.
A pályázati kiírás a szervezetek honlapjain (www.nfh.hu és www.fome.hu) található meg. A pályaművek elkészítésére és leadására november 15-ig van lehetőség, a kiértékelést követően decemberben nyilvános kiállításon ismerkedhet meg a közönség a legérdekesebb képekkel.