315 millió forintos bírsággal sújtotta a GVH a reklámokból jól ismert rendkívüli mosópor gyártóját. A GVH arra is tekintettel volt, a Procter & Gamble esetében hatodik alkalommal kerül megállapításra, hogy a fogyasztók megtévesztésére alkalmas magatartást tanúsított.
A Gazdasági Versenyhivatal Versenytanácsa megállapította, hogy a Procter & Gamble Magyarország Nagykereskedelmi Kkt. a fogyasztók megtévesztésére alkalmas magatartást tanúsított, mikor televíziós reklámjaiban azt állította, hogy Bonux mosóporuk tisztítóereje rendkívüli valamennyi, hasonló árú mosóporhoz képest.
A reklámfilmek azt állították, hogy a Bonux tisztítóereje egészen rendkívüli a hipermarketekben kapható hasonló árú mosóporok körében. Amint arra a GVH rámutatott, a hasonló árú mosóporokközé a fogyasztók - sőt maga Procter & Gamble is - nem csupán a Bonux mosóporral együtt tesztelt Tomi és Biopon Takarékos mosóporokat sorolják. Más mosóporok esetében azonban a reklámfilmek állításainak alátámasztására semmilyen bizonyíték nem áll a Procter & Gamble rendelkezésére.
Ráadásul a GVH megállapította, hogy a Tomi és a Biopon Takarékos mosóporok esetében sem felel meg a valóságnak az az állítás, hogy ezekhez képest a Bonux tisztítóereje rendkívüli. Ezt a rendkívüliséget ugyanis nem alapozzák meg a tesztek eredményei, az állítás így túlzottnak tekinthető.
A GVH ezenkívül rámutatott: az is a fogyasztók megtévesztésének minősült, hogy a Procter & Gamble a tesztelést végző kutatóközpontot nem annak tényleges nevén nevezte meg, hanem az Ariel tesztlaboratóriumra hivatkozott, amely azonban ilyen néven nem létezik. A Procter & Gamble tájékoztatásában a Bonux mosópornál magasabbra pozícionált Ariel termékre utalt, annak reklámokkal is folyamatosan erősített kedvező közmegítélését így tulajdonképpen rávetítette a Bonux mosóporra.
A jogsértésért a Procter & Gamble 315 millió Ft versenyfelügyeleti bírság megfizetésére köteles. A bírság összegének meghatározásánál a GVH figyelemmel volt a reklámok közzétételétével kapcsolatban felmerült költségekre, a vállalkozás igen jelentős piaci részesedésére, a jogsértő magatartás tanúsításának több hónapot felölelő időtartamára, s az igen intenzív reklámtevékenység által elért fogyasztók magas számára. A GVH arra is tekintettel volt, a Procter & Gamble esetében hatodik alkalommal kerül megállapításra, hogy a fogyasztók megtévesztésére alkalmas magatartást tanúsított.