A Gazdasági Versenyhivatal együttesen 7,5 millió forintra bírságolt 3 vállalkozást, mivel reklámjaiban gyógyhatást tulajdonítottak az általuk forgalmazott készülékeknek, állításaikat azonban megfelelő bizonyítékokkal nem tudták alátámasztani, így a GVH szerint tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytattak.
A GVH közleménye alapján a Hippocampus-BRT Elektromágneses Biokommunikációs Kft., az Eni-Med Magyarország Bioinformatikai Kft. és az Európai Utazásinformációs Központ Szolgáltató Bt. életmód magazinokban, kiadványokban, szórólapokon és a cégek honlapjain megjelentetett hirdetésekben a Mobi Cell-Com, Lenyo, BioXline Fractal és L.I.F.E System készülékeknek, illetve a készülékekkel végzett kezeléseknek betegséget megelőző, betegségeket kezelő hatásokat tulajdonítottak.
A vállalkozások a reklámjaikban kiemelték, hogy a biorezonanciás készülékek helyreállítják az emberi szervezet belső egyensúlyát, használatával megszűnik a gyötrő fájdalom, valamint ezek a készülékek alkalmasak a betegségek rendszeres megelőző vagy terápiás kezelésére.
A GVH közleménye alapján az egészségre és az emberi szervezetre ható termékek esetében a különféle betegségben szenvedő emberek vagy azt megelőzni szándékozó személyek sérülékeny fogyasztói csoportot alkotnak. Ez a csoport a gyógyulás vagy gyógyító hatás reményében lényegesen érzékenyebben reagál a gyógyulást ígérő tájékoztatásokra, emiatt különös jelentősége van a tényszerű, a túlzásokat nélkülöző, bizonyított állításokat tartalmazó tájékoztatásnak - mutat rá a GVH.
A GVH szakemberei úgy ítélték meg: a vállalkozások által benyújtott dokumentumokban feltüntetett eredmények nem alkalmasak a gyógyhatásra vonatkozó állítások bizonyítására.
A GVH megállapította: a fenti vállalkozások fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytattak, ezért a Hippocampus-BRT Elektromágneses Biokommunikációs Kft.-t 5 millió forintra, az Eni-Med Magyarország Bioinformatikai Kft.-t 2 millió forintra, és az Európai Utazásinformációs Központ Szolgáltató Bt.-t 500 ezer forintra bírságolta.
A versenyhivatal súlyosító körülményként értékelte, hogy a hirdetések a fogyasztók széles rétegéhez jutottak el, illetve azt a körülményt, hogy a hosszú ideig elhúzódó reklámozási tevékenységükkel az egészségi problémákkal küzdő, sérülékeny fogyasztói réteget célozták meg.