Jelentős forrásokat adott az ÚJ Magyarország Fejlesztési Terv a fogyasztók tudatosságának növelésére, az összegből a Fogyasztóvédők Magyarországi Egyesülete 88 millió forintot használhat fel.
A fogyasztók 88%-a szokta ellenőrizni, hogy műszaki cikk vásárlásakor kap-e kitöltött jótállási jegyet, ám az élelmiszerek címkéjén az összetevőket a rengeteg botrány ellenére is csak 29% olvassa el vásárlás előtt – olvashatjuk a Fogyasztóvédők támogatásával kiadott Fogyasztóvédelmi Szemle című szaklapban. Nem csak ez az adat bizonyítja azonban, hogy hazánkban a fogyasztói kultúra fejlesztésre szorul.
Az Új Magyarország Fejlesztési Terv jelentős uniós forrásokat teremt civil szervezetek számára, amit a Fogyasztóvédők Magyarországi Egyesülete a fogyasztói tudatosság fejlesztésére használ fel.
A Fogyasztóvédők elnöke, dr. Hajnal Zsolt sajtótájékoztatóján elmondta, a 13 hónapos munka lényege, hogy a fogyasztók széles tájékoztatása mellett a fogyasztóvédelmi szakemberek akkreditált képzését is megteremtik. Az egységes és magas szintű tájékoztatást szakmai konferenciák és tudományos munka is segíti.
A fogyasztókat tematikus tájékoztató kiadványok és szórólapok mellett egy eddig hiányzó, egységes fogyasztóvédelmi honlappal szeretnék még tudatosabbá tenni. A honlap egyszerre kínál online ügyfélszolgálati elérést, fogyasztói önképzési lehetőségeket, adatbázisokat és ismertetőket. Segítségével a fogyasztó szinte mindent elérhet és megtudhat, ami fogyasztóvédelemmel kapcsolatos.
Jeney Géza, a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság Észak-alföldi Regionális Felügyelőségének igazgatója elmondta, hogy fontosnak tartja a helyi civil szervezetekkel való együttműködést, a hatósági ellenőrzések hatékonyabbak, ha párosulnak a civilek tájékoztató kampányával.
A tájékoztató kampányok első eleme a debreceni Campus Fesztiválon tartott színes program lesz: a Fogyasztóvédők külön sátorral, vezetett ellenőrzésekkel, kvízekkel és szituációs gyakorlatokkal várják az érdeklődőket.
A Fogyasztóvédők Magyarországi Egyesületét (FOME) 52 magánszemély hozta létre, a Fővárosi Bíróság 2003. márciusában vette nyilvántartásba. A budapesti szervezet tevékenysége országos, ám központja mégis Debrecenben található. A budapesti iroda mellett több városban is állandó tanácsadó hálózattal rendelkeznek (Eger, Szombathely, Miskolc, Szolnok, Salgótarján, Debrecen). A fogyasztóvédelmi tanácsadás mellett kiemelkedő a szervezetnek a fogyasztóvédelmi oktatásban, s a fogyasztóvédelmi tudományos élet kialakításában betöltött szerepe.