1. Magukba foglal-e a feltüntetett ár minden előre kiszámítható, elkerülhetetlen és alkalmazott költséget (adókat, illetékeket)? Különös tekintettel:
a, Minden előre kiszámítható foglalási díjat?
b, Minden előre látható, szakaszonként és személyenként fizetendő vagy más adminisztratív díjat?
c, A különböző fizetési módokkal járó különböző díjakat?
d, Minden előre látható és elkerülhetetlen becsekkolási díjat?
2. A választható költségelemek „opt in” módszerrel vannak feltüntetve, anélkül, hogy a fogyasztónak kell visszavennie az előre kipipált tételeket?
3. a, Ha a jegyeket ingyenesként tüntetik fel, ez valóban azt jelenti, hogy a fogyasztónak csak az ajánlat elfogadásáért, illetve a jegy begyűjtéséért kell fizetnie?
b, Ha a jegyeket ingyenesként tüntetik fel és azokat közvetítő értékesíteni, ez azt jelenti, hogy a fogyasztónak a fentieken kívül csak a közvetítői díjat kell kifizetnie?
4. Az ajánlattal kapcsolatos feltételeket és korlátozásokat világosan feltüntetik?
5. A cég világosan feltünteti nevét és elérhetőségeit?
6. Az eladási procedúra egészében ugyanazt a nyelvet használja a cég (beleértve a reklámokat és sztenderd szerződési feltételeket?
7. A közösségen belül a jegyárak egyformák nemzetiségre, lakóhelyre, a légitársaság ügynökére vagy a jegyeladójára való tekintet nélkül?
8. Világosan feltünteti a cég, hogy a járat közvetlen vagy adott helyen történő megállást követően ér a célállomásra?
9. Az előre nem kiszámítható díjtételeknél (például poggyászdíj) megfelelően tájékoztatja a cég a fogyasztókat arról, hogy ezek megfizetésére sor kerül és informál az árkalkuláció módjáról?
10. Világosan feltünteti a cég az indulási és érkezési reptér teljes, hivatalos nevét (nem csak a főváros vagy legközelebbi város nevét)?
11. Világosan feltünteti a cég vásárlás pillanatában érvényes sztenderd szerződési feltételeket, beleértve a különleges ajánlatokra, visszamondásra vonatkozóakat?
12. A szerződési feltételek a jegy megvásárlása előtt megismerhetőek?
13. Megtarthat egy példányt a vásárló a szerződési feltételekből (nyomtatva vagy más módon elmentve)?
14. Megtalálható a weblapon módosítás nélkül, teljes formában a vonatkozó 889/2002 EU-szabályozás mellékletének légiutasokra és légi úton szállított poggyászaira vonatkozó előírása?
Háttér információ
Az Európai Fogyasztói Központ a határokon átnyúló fogyasztói problémákkal kapcsolatban ad ingyenes segítséget az EU egész területén. 2008-ban a szervezet információs anyagot adott ki angol és német nyelven az Európai Fogyasztói Központok Hálózatáról, valamint a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatról.
A KOSÁR Magazin 2008. májusi számával egy időben „SHOPPING GUIDE – Vásárlás Európában” címmel 32 oldalas különszámot jelentetett meg. Közvetlenül elérhetővé tette az EU isitfair című webes szolgáltatását honlapjáról.