Az EU által elfogadott, a légitársaságokra vonatkozó ellenőrzési lista

Fontos - 2009-05-27

1. Magukba foglal-e a feltüntetett ár minden előre kiszámítható, elkerülhetetlen és alkalmazott költséget (adókat, illetékeket)? Különös tekintettel:

a, Minden előre kiszámítható foglalási díjat?

b, Minden előre látható, szakaszonként és személyenként fizetendő vagy más adminisztratív díjat?

c, A különböző fizetési módokkal járó különböző díjakat?

d, Minden előre látható és elkerülhetetlen becsekkolási díjat?

2. A választható költségelemek „opt in” módszerrel vannak feltüntetve, anélkül, hogy a fogyasztónak kell visszavennie az előre kipipált tételeket?

3. a, Ha a jegyeket ingyenesként tüntetik fel, ez valóban azt jelenti, hogy a fogyasztónak csak az ajánlat elfogadásáért, illetve a jegy begyűjtéséért kell fizetnie?

b, Ha a jegyeket ingyenesként tüntetik fel és azokat közvetítő értékesíteni, ez azt jelenti, hogy a fogyasztónak a fentieken kívül csak a közvetítői díjat kell kifizetnie?

 

4. Az ajánlattal kapcsolatos feltételeket és korlátozásokat világosan feltüntetik?

5. A cég világosan feltünteti nevét és elérhetőségeit?

6. Az eladási procedúra egészében ugyanazt a nyelvet használja a cég (beleértve a reklámokat és sztenderd szerződési feltételeket?

7. A közösségen belül a jegyárak egyformák nemzetiségre, lakóhelyre, a légitársaság ügynökére vagy a jegyeladójára való tekintet nélkül?

8. Világosan feltünteti a cég, hogy a járat közvetlen vagy adott helyen történő megállást követően ér a célállomásra?

9. Az előre nem kiszámítható díjtételeknél (például poggyászdíj) megfelelően tájékoztatja a cég a fogyasztókat arról, hogy ezek megfizetésére sor kerül és informál az árkalkuláció módjáról?

10. Világosan feltünteti a cég az indulási és érkezési reptér teljes, hivatalos nevét (nem csak a főváros vagy legközelebbi város nevét)?

11. Világosan feltünteti a cég vásárlás pillanatában érvényes sztenderd szerződési feltételeket, beleértve a különleges ajánlatokra, visszamondásra vonatkozóakat?

12. A szerződési feltételek a jegy megvásárlása előtt megismerhetőek?

13. Megtarthat egy példányt a vásárló a szerződési feltételekből (nyomtatva vagy más módon elmentve)?

14. Megtalálható a weblapon módosítás nélkül, teljes formában a vonatkozó 889/2002 EU-szabályozás mellékletének légiutasokra és légi úton szállított poggyászaira vonatkozó előírása?

 

Háttér információ

Az Európai Fogyasztói Központ a határokon átnyúló fogyasztói problémákkal kapcsolatban ad ingyenes segítséget az EU egész területén. 2008-ban a szervezet információs anyagot adott ki angol és német nyelven az Európai Fogyasztói Központok Hálózatáról, valamint a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatról.

A KOSÁR Magazin 2008. májusi számával egy időben „SHOPPING GUIDE – Vásárlás Európában” címmel 32 oldalas különszámot jelentetett meg. Közvetlenül elérhetővé tette az EU isitfair című webes szolgáltatását honlapjáról.