A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) és az Irányító Hatóság aláírta azt a támogatási szerződést, amely az Európai Unió és a magyar kormány társfinanszírozásával biztosítja a korábban megrendelt és jelenleg gyártás alatt lévő CAF-villamosok folyamatos érkezését, valamint forgalomba állítását Budapesten
A BKK közleménye szerint a közlekedési szervezet korábban 51 villamost rendelt meg, amelyből 19 már forgalomba állt. A flotta járműveit a spanyol gyártó folyamatosan adja át, a "csomag" utolsó villamosa előreláthatólag 2026 végétől szállíthat utasokat.
- írták.
Kitértek arra is, hogy a tervek szerint a 2-es, a 23-as és a 24-es, valamint a 62-es vonalán is megjelenhetnek a korszerű villamosok, valamint a 14-es és a 69-es vonalon további alacsonypadlós járművek is forgalomba állhatnak, ehhez azonban infrastrukturális beruházásokra - jelenleg alacsonypadlós villamossal nem járható vonalak fejlesztésére, további peronok akadálymentesítésére, az érkező villamosok kocsiszíni tárolási, illetve kiszolgálási feladatainak ellátására történő felkészítésére - is szükség van.
- hívták fel a figyelmet.
Megjegyezték azt is, hogy a BKK által előkészített infrastrukturális fejlesztésekre a kormány - korábbi határozatával ellentétben - továbbra sem biztosítja a fővárosnak a szükséges uniós forráshoz való hozzáférés lehetőségét, miközben az fenntartja rá az igényét.