Több más online utazási irodához hasonlóan az Expedia és a Lastminute.com is elkötelezte magát amellett, hogy jobban tájékoztatja a fogyasztókat jogaikról, és biztosítja, hogy légijáratok törlése esetén ügyfeleik 14 napon belül visszakapják a jegy árát - közölte az Európai Bizottság csütörtökön.
A brüsszeli közlemény szerint a törölt légijáratok esetén az Expedia és a Lastminute.com a visszatérítést hét napon belül utalja át a fogyasztónak, attól a naptól számítva, amikor az online utazási iroda megkapta a jegy árát a légitársaságtól. Ez a fogyasztók számára legfeljebb 14 napon belüli visszatérítést eredményez.
A fogyasztók a jövőben tájékoztatást kapnak arról is, hogy a légitársaságok közvetítői által kínált egyes szolgáltatások milyen következményekkel járhatnak az utasjogokra nézve az érintett járat fennakadása esetén, ha például az utazásnak csak az egyik szakaszát törlik.
A Lastminute.com beleegyezett abba, hogy e kötelezettségvállalások többségét szeptember 1-jéig teljes mértékben végrehajtja, míg az Expedia kijelentette, hogy intézkedéseit mielőbb összhangba hozza az említett vállalásokkal - írták.
A felsorolt fogyasztóvédelmi kötelezettségvállalásokat ezt megelőzően az Edreams ODIGEO, az Etraveli Group és a Kiwi.com fogadta el, ezzel eddig öt nagy online utazási iroda teljesíti azokat - tették hozzá.