Fővárosi Közgyűlés - A főváros nem tudja finanszirozni a továbbiakban az agglomerációs tömegközlekedést

Fontos - 2016-01-27

- A Fővárosi Közgyűlés szerdai ülésén kimondta, hogy a főváros a szolgáltatást legkésőbb március 31-éig tartja fenn.

Ha az átadás-átvétel gyakorlati lépései addig nem fejeződek be, akkor az állam és a fővárosi önkormányzat között kötendő ideiglenes megállapodás keretében - csakis a költségek megtérítése mellett - a szolgáltatást a főváros ideiglenesen, a folyamat befejezéséig biztosítja.

    A képviselők 19 igennel, 11 nem szavazat ellenében fogadták el a javaslatot.

    A fővárosi közlekedési rendszerbe integrált agglomerációs autóbuszos és HÉV-es személyszállítási szolgáltatások a fővárosi lakosokon kívül 26 agglomerációs település 350 ezer lakosa számára is közlekedési lehetőséget biztosítanak.

    Tarlós István a napirend vitájában közölte, hogy az ügyben folynak az egyeztetések, Orbán Viktor miniszterelnök és Seszták Miklós nemzeti fejlesztési miniszter pozitívan áll a kérdéshez.

    Decemberen valóban elvi megállapodás született az ügyben, azonban a részletei nem lettek kibontva, az egyeztetések ezért folytatódnak - mondta.

    Megjegyezte, Budapest, ahhoz képest, hogy nettó befizetője a költségvetésnek, nem kap annyit vissza, mint amennyi megilletné.

    A főpolgármester hangsúlyozta: olyan megállapodást írnak csak alá, amelyet a Fővárosi Közgyűlés jóváhagy.

    Tarlós István szólt arról is, soha nem javasolta, hogy vonják meg a nyugdíjasoktól a fővárosi utazási kedvezményeket.

    "Én nem akarok az öregektől elvenni semmit, azt akarom, hogy valaki kifizesse ezeket" - közölte.

    Korábbi bejelentésével kapcsolatban, miszerint nem tartja elképzelhetetlennek, hogy indul a 2019-es főpolgármester-választáson, Tarlós István azt mondta: ostobaság ilyenről beszéli ennyi idővel a választás előtt, a bejelentéssel a legfőbb célja az volt, hogy "az a frusztrált ember, akire gondol", megszólaljon, és meg is szólalt.

    Kovács Péter (Fidesz), XVI. kerületi polgármester a vitában hangsúlyozta: nem szűnik meg az agglomerációs közlekedés, csak azt nem a főváros fogja finanszírozni.