A Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége 2007. április 1-től honlapján egy pozitív lista vezetését kezdi meg.
Erre azok a gazdálkodó szervezetek nevei kerülhetnek fel, akik az egyéni fogyasztói panaszok rendezése során, illetve a fogyasztók széles körét érintő ügyekben tanúsított magatartásukkal hozzájárulnak a fogyasztói kultúra fejlesztéséhez.
A Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetségének célja elsősorban – hasonlóan a „fekete lista” vezetéséhez – a megelőzés, így annak elérése, hogy a gazdálkodó szervezetek jogkövető magatartást tanúsítsanak, ill. a fogyasztók tudatosabban, több információhoz jutva tudjanak dönteni a cégek közül. A listán való szereplés alkalmas eszköz lehet a vállalkozások számára jó hírnevük öregbítésére.
Az induláskor két gazdálkodó szervezet (Neckermann Kft., OTP Travel Kft.)nevét tartalmazó lista nem a békéltető testületi határozatokat tartalmazza, hanem a fogyasztók, gazdálkodó szervezetek, társadalmi szervezetek és hatóságok bejelentéseit.
A Szövetség (a feosz@feosz.hu email címen, illetve a 1012 Budapest, Logodi u. 22-24. postacímen) várja azokat a – névvel és lakcímmel ellátott – részletes tényállást tartalmazó bejelentéseket, amelyek olyan gazdálkodó szervezetekről számolnak be, amelyek a minőségi kifogások vagy egyéb panaszok intézése során fogyasztóbarát módon, a jogszabályoknak megfelelően jártak el, illetve kiemelten kezelik a fogyasztóvédelmi szempontokat.
• Fogyasztói bejelentések esetén a bejelentők adatai nem kerülnek nyilvánosságra, ezek kizárólag az esetek hitelességének alátámasztására szükségesek.
• Társadalmi Szervezetek – különösen azok, akiket a fogyasztóvédelmi törvény feljogosít közérdekű kereset indítására -, hatóságok is élhetnek a bejelentés lehetőségével, az ő esetükben viszont nyilvánosságra kerül bejelentői minőségük.
• Emellett a FEOSZ várja azon gazdálkodó szervezetek bejelentését is, akik – az üzleti élet bármely területén folytatott – fogyasztóbarát gyakorlatukkal álláspontjuk szerint ösztönözhetik a piac szereplőit arra, hogy tanúsítsanak nagyobb figyelmet a fogyasztók iránt.
A bejelentéseket a beérkezést követő 15 munkanapon belül a Szövetség nyilvánosságra hozza honlapján.