A Nestlé és a Tesco összefogásával megvalósult jótékonysági kampányban a két vállalat 13 millió forinttal támogatta a Magyar Élelmiszerbank Egyesület munkáját - áll a szervezet hétfői közleményében.
Az akció ideje alatt a Tesco hipermarketekben megvásárolt Nestlé termékek - többek között édességek, kávé, állateledelek és ételízesítők - árából a Nestlé 1 százalékot ajánlott fel, a Tesco pedig az így összegyűlt összeget megduplázta, így összesen megközelítőleg 12,5 millió forint jött össze a rászorulók élelmezésére - olvasható a közleményben.
Ezek a csomagok jellemzően olyan lejáratközeli, csomagoláshibás, de kiváló minőségű, fogyasztásra tökéletesen alkalmas termékeket tartalmaznak, melyeket a szervezet áruházakból és élelmiszergyártóktól gyűjt össze napi rendszerességgel.
"A két vállalat felajánlása a lehető legjobbkor érkezik, hiszen már itt vannak a hideg hónapok, amikor mindig jelentősen megugrik a hozzánk érkező segítségkérések száma. A rászoruló embereknek komoly terhet jelent, hogy ilyenkor többet kell fűtésre, téli ruhákra és gyógyszerekre költeni. Az élelmiszeradományoknak köszönhetően remélhetőleg könnyebben tudnak majd megbirkózni az akadályokkal" - idézi a közlemény Cseh Balázst, az Élelmiszerbank elnökét.
A Tesco és a Nestlé évek óta az Élelmiszerbank stratégiai partnereként vesz részt az élelmiszer-pazarlás elleni küzdelemben. Jelenleg több mint 170 Tesco áruházban folyik napi szintű élelmiszermentés az egyesülettel közösen, melynek célja az élelmiszer-felesleg mennyiségének csökkentése és a segítségre szorulók támogatása - olvasható az összegzésben.
A programban részt vevő áruházak a 2023/24-es pénzügyi évben 3415 tonna megmaradt élelmiszert adományoztak jótékony célra, ami egyúttal több mint 8,1 millió adag ételt jelentett a nélkülözőknek. A Nestlé 2023-ban 37 millió forint értékben juttatott el élelmiszeradományt az Élelmiszerbankhoz - áll a közleményben.