A nem motorüzemanyag típusú termékek arányát a jelenlegi 30 százalék alatti szintről 2030-ig fokozatosan 50 százalék fölé tervezi emelni a Mol Nyrt., elsősorban a petrolkémiai és vegyipari befektetések megvalósításával.
A Mol ezért 2030-ig minden ötéves periódusban 1,5 milliárd dollárt fordít közép-kelet-európai petrolkémiai és vegyipari növekedési projektekre - ismertette az olajipari társaság a vállalatcsoport hosszú távú stratégiáját pénteken a Budapesti Értéktőzsde honlapján.
A 2030-ig terjedő stratégiát csütörtökön hagyta jóvá a társaság igazgatótanácsa.
A Mol célja, hogy a petrolkémiai alapanyag-felhasználását már középtávon három millió tonnára növelje és új termékcsoportok piacára is belépjen. A stratégia szerint a tervezett petrolkémiai és vegyipari befektetésekkel fennmarad a jelenlegi integráltság, azaz a petrolkémiai és vegyipari befektetések megvalósításakor a saját finomított termékeit használja fel csoport.
A Mol azt is tervezi, hogy a jelenlegi, 20 százalékot kissé meghaladó szintről 25-30 százalékra növeli üzemanyag-piaci részesedését a közép-kelet-európai régióban, valamint azt, hogy a szektor vállalatai közt a fajlagos jövedelmezősége alapján a legjobb 25 százalék közé kerüljön.
A stratégia alapján a Mol a jövőben is egyre javuló, versenyképes hozamot biztosít részvényeseinek, a társaság törekszik az éves osztalék fokozatos növelésére, és támogatja a magasabb likviditás és közkézhányad elérését középtávon.
Miközben a térség vezető vegyipari vállalatává válik, a Mol megtartja és tovább erősíti piacvezető pozícióját Közép-Kelet-Európában - hangsúlyozza a dokumentum. A társaság a közlekedést érintő innovációk egyik elsődleges kiszolgálója kíván lenni.