Árháború a cigarettapiacon?

Gazdaság - 2010-11-08

A Napi szerint a BAT két kulcsmárkájának fogyasztói árát jelentősen, 60-80 forinttal mérsékelte. Az már most borítékolható, hogy a versenybe a Philip Morris is beszáll majd, s nemcsak a közepes árfekvésű termékek kerülnek lefelé menő árspirálba, hanem az alacsony árú kategória, s akár a prémium márkák is.

Az illetékes szaktárca az iparággal folytatott szakmai vita után olyan jövedékiadó-szabályozási tervezetet készített, amely - igazodva az uniós elvárásokhoz - növelte volna a cigaretta jövedéki adóját, miközben szűkítette volna a cigaretta és sodródohány közti "árnyílást". Ehhez képest azonban olyan tervezet került a kormány elé, amely kiskereskedelmi árban kifejezve 15,9-16,2 forintnyi hatással lenne minden egyes termékre, vagyis az árolló nem zárulna.