Tavaly a negyedik negyedévben 375,2 millió okostelefont értékesítettek a világpiacon, 28,2 százalékkal többet a 2013 negyedik negyedévi 292,7 milliónál.
2014-ben összesen 1,301 milliárd okostelefon kelt el, 27,6 százalékkal több, mint az előző évben. 2013-ban 1,019 milliárd fogyott, és az értékesítések először lépték át az évi egymilliárdot.
Az Apple 11 egymást követő negyedévben állt a második helyen az okostelefon-értékesítések rangsorában, 2014 negyedik negyedévében azonban már szinte utolérte a Samsungot: lemaradása 600 ezerre csökkent a 2013 negyedik negyedévi több mint 33 millióról. Ha az eladások a jelenlegi ütemben haladnak tovább, az Apple az idén meg fogja előzni a Samsungot.
A Samsungot azonban nemcsak az Apple szorongatja, hanem a többi Android operációs rendszerre készülékeket gyártó vállalat is. Az IDC szakértői szerint a Samsungnak piacvezető pozíciója megőrzése érdekében a nyereségkulcsát kell csökkentenie vagy a prémium készülékeknél kell átalakítania stratégiáját, hogy jobban felvehesse a versenyt az Apple termékeivel.
A Samsung tavaly a negyedik negyedévben 75,1 millió okostelefont értékesített, 11,0 százalékkal kevesebbet, mint egy évvel korábban az Apple pedig 74,5 milliót, 46,0 százalékkal többet. A Samsung a negyedik negyedévben 20,1 százalékos, az Apple 19,85 százalékos piaci részesedésre tett szert.
A Samsung egész éves értékesítése 0,6 százalékkal 318,2 millió, az Apple értékesítése 25,5 százalékkal 192,7 millió darabra emelkedett. A Samsung piaci részesedése a 2013-as 31,0 százalékról 24,5 százalékra csökkent tavaly, az Apple részesedése pedig 15,1 százalékról tavaly 14,5 százalékra.
Messze az első kettő mögött a Lenovo értékesítette a legtöbb okostelefont a negyedik negyedévben, kiszorítva a harmadik helyről a Huaweit. A Lenovo értékesítési száma a negyedik negyedében már tartalmazta a Motorola eladásait is. A Motorola akvizícióját tavaly október végén zárta le a Lenovo.
A Lenovo 24,7 millió okostelefont értékesített, a Huawei pedig 23,5 milliót, ami a Lenovo esetében 6,59 százalékos, a Huawei esetében 6,25 százalékos piaci részesedéshez volt elegendő. Az egy évvel korábbihoz képest a Lenovo 77,9 százalékkal, a Huawei 41,7 százalékkal növelte eladásait.
Az éves értékesítési rangsorban a Huawei áll harmadik helyen 73,6 milliós, az előző évinél 50,4 százalékkal magasabb értékesítéssel és 5,7 százalékos piaci részesedéssel. A Lenovo az éves rangsorban a negyedik lett 70,0 millió, az előző évinél 54,1 százalékkal több készülék eladásával és 5,4 százalékos piaci részesedéssel. A Motorola eladásaival együtt a Lenovo az éves rangsorban is a harmadik lehetne. A két márka együttes értékesítési száma 96,5 millió volt tavaly, ami 7,4 százalékos piaci részesedésnek felel meg.
A Xiaomi a negyedik negyedévben eladásai 178,6 százalékos növelésével, 16,6 milliós értékesítéssel, 4,42 százalékos piaci részesedéssel kiütötte az ötödik helyről az LG-t. Az éves rangsorban az LG 59,2 millió készülék eladásával, 4,6 százalékos piaci részesedéssel megőrizte ötödik helyét.