Az ételmárkák összezavarják a vásárlókat?

Gazdaság - 2009-03-25

Az Európai Élelmiszer Információs Tanács tanulmányából kiderült, hogy ötből egy európai vásárló figyeli a feldolgozott élelmiszerek márkáját. A tanulmány, melynek során 17 000 embert kérdeztek meg egész Európából, bemutatja, hogy a színkódolás nagyobb tudatosságot ad a vásárlóknak, de félremagyarázásra adhat okot.

A színkód, más néven „közlekedési lámpa” rendszer, a zsír, telített zsírsav, cukor és nátrium mennyiségét jelzi az élelmiszerben. A fogyasztók legnagyobb része például azt hiszi, hogy a piros jelzésű élelmiszer fogyasztását teljesen el kell kerülniük.

 

A tanulmányból az is kiderül, hogy egy európai vásárló átlagosan 30 másodpercet tölt az étel kiválasztásával. Közülük is a legtöbb időt a magyarok szentelik az ételek szelektálásának: átlagosan 47 másodpercet.