Csaknem másfélszeresére nőtt a Duna House csoport nyeresége 2014-ben

Gazdaság - 2015-08-17

- Csaknem 50 százalékkal, 735 millió forintra nőtt a Duna House- csoport adózott eredménye 2014-ben az előző évhez képest.  Az értékesítésből származó nettó árbevétel szintén emelkedett, egy év alatt 40 százalékkal 2,28 milliárdra nőtt. A bővülés elsősorban a csoport fő tevékenységét adó ingatlanértékesítésből származik.

Megjegyzik, hogy mivel a válság idején a továbbképzésre fókuszált a csoport, nem kellett irodát bezárni és 2010-től már több ingatlant értékesítettek, mint a válság előtt. 

    A cég szándéka, hogy regionális szereplő legyen hosszú távon az ingatlanközvetítés és az ehhez kapcsolódó szolgáltatások piacán, így a terveiben szerepel egy már működő külföldi hálózat felvásárlása. A környező országok piacaira történő belépéshez azonban új források bevonására is szükség van - írta a vállalat.

    A csoport legismertebb tevékenysége az ingatlanközvetítés, amelyet két franchise hálózat, a Duna House és a Smart Ingatlan végez. A cégcsoport emellett a lakóingatlan tranzakciókhoz kapcsolódó jelzáloghitel-közvetítési piac szereplője, valamint az ingatlan-adásvételhez és -bérléshez kapcsolódó további szolgáltatásokat - biztosításközvetítés, ingatlan értékbecslés és energetikai tanúsítványok készítése - végez.

    A csoport már 2011 óta működtet inkubátor jelleggel irodát Csehországban, amelynek célja a nemzetközi működés lehetőségeinek és szabályainak felmérése. A vállalat tapasztalatai szerint a Magyarországon működő rendszert nem lehet teljes egészében átemelni eltérő adottságú ingatlanpiacokra - olvasható a közleményben.