A tendert a tervek szerint 2011 májusában írja ki újra a NIF.
A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium április közepén rendelte el, hogy az előkészítés alatti és forgalomtechnikai kivitelezés megkezdése előtt álló autópálya-szakaszokon, ahol a forgalomnagyság a beton elválasztó elemek használatát egyértelműen nem igazolja, helyettük az erre vonatkozó előírások megjelenéséig is acél szalagkorlátokat építsen be a kivitelező az elválasztó sávban.
A közpénzek hatékonyabb felhasználását eredményező módosítás a beruházási összeget várhatóan több millió forinttal csökkenti majd az M3 új szakasza esetében. A teljes hálózaton az intézkedéstől további jelentős megtakarítások várhatók.
A fejlesztés során 2x2 forgalmi sáv+leállósávos aszfalt burkolatú autópálya épül. A 11,9 km hosszú szakaszon 6 db műtárgy létesül. A szakasz tervezési sebessége 130 km/h.
Az M3 autópálya Nyíregyháza – 49. számú főút közötti szakaszán gőzerővel zajlik az építkezés. A 33,8 km hosszban, 2 x 2 sávos kialakításban kiépülő síkvidéki autópályán a régészeti leletmentés a végéhez közeledik, a humuszolás megtörtént.
A földmű anyagának próbabeépítése elindult a szakaszon, valamint a próbacölöpözés több műtárgynál sikeres volt.
A szállítóutak megerősítése lezajlott, a szállítóutak melletti ingatlanok előzetes felmérésén is túl van a beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.
Az M3 autópálya Nyíregyháza – 49. számú főút közötti szakaszon a kivitelező: „C-S-K-K 2009” Konzorcium (konzorcium vezető tagja: Colas Hungária Zrt., konzorcium tagja: STRABAG Építő Zrt., KÖZGÉP Építő- és Fémszerkezetgyártó Zrt., KELET-ÚT Kft.) A kivitelezés szerződéses összege nettó 31 999 386 307,- Ft.