. A Főváros új vezetése és a BKK 2010 végétől tárgyalásokat kezdett a repülőtér üzemeltetőjével, hogy a 2011. május 25-én lejáró, de 2011. március 25-ig felmondható, különben automatikusan újabb 5 évre meghosszabbodó szerződés feltételeit újratárgyaljuk.
A Budapesti Közlekedési Központ és a taxiállomásokat üzemeltető Kft. vezetése számos alkalommal tárgyalt a repülőtér vezetőivel. Bár a terület a repülőtér kezelésében van és nem fővárosi területen szedi a pénzt a taxisoktól a Budapest Airport, a Főváros vezetésének álláspontja az volt, hogy ennek ellenére a szerződésben a Főváros számára kedvezőbb feltételeket szükséges biztosítania a Budapest Airportnak.
Ennek jegyében felmerült több lehetséges megoldás, a tárgyalások azonban oda vezettek, hogy az egyetlen kompromisszumhoz vezető megoldásnak az tűnt, hogy a Budapest Airport vállaljon a repülőtér térségében olyan közcélú fejlesztéseket, melyek elősegítik a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér közlekedési kiszolgálását. Ezek között merült fel többek között a tömegközlekedési kapcsolatok javítása, a buszmegállók utastájékoztatásának fejlesztése, új jegyautomaták és utastájékoztató berendezések létesítése, továbbá a repülőtéri terminálokon -- sok más európai nagyváros repülőteréhez hasonlóan – tömegközlekedési információs központ és jegypénztár létesítése.
A tárgyalások megállapodáshoz közeli állapotba jutottak, mégis, a BA Zrt. a határidő lejárta ellenére a Főváros és a BKK elvárásainak megfelelő szerződés-tervezetet nem fogadott el, újabb és újabb részletkérdésekben támadt nézeteltérés a felek között. Mivel a szerződés felmondásának határideje lejárt, a Fővárosnak nem maradt más lehetősége, mint a szerződés felmondása, melyet Tarlós István főpolgármester egyetértésével az erre jogosult szervezet, a Fővárosi Taxiállomásokat Üzemeltető Kft. a hét folyamán megtett, a felmondást a Budapest Airport hivatalosan átvette.
Ennek megfelelően, ha május végéig nem születik megállapodás a szerződés új feltételekkel történő megkötéséről, a repülőtéren a speciális, egy taxiszolgáltatónak kizárólagosságot biztosító taxiállomás a továbbiakban nem maradhat meg. A Főváros és a BKK célja azonban nem a 2006 előtti repülőtéri taxiállapotok újbóli előidézése, hanem a rendezett repülőtéri taxiszolgáltatás biztosítása, ezért májusig folyamatosan tárgyalunk tovább a Budapest Airport vezetésével annak érdekében, hogy a megállapodás megszülethessen a Főváros számára a korábbiaknál előnyösebb feltételek mellett.
Kiadó: Budapesti Közlekedési Központ