FT: a magyar reklámadó visszavetheti az RTL-csoport eredményét

Gazdaság - 2014-08-22

A Magyarországon bevezetett reklámadó várhatóan visszaveti a legnagyobb európai televíziós vállalkozás, az RTL-csoport eredményét - ezt emelte ki a vállalat első félévi profitbeszámolójáról szóló ismertetésében a Financial Times.

 A londoni gazdasági napilap idézete szerint a német Bertelsmann médiacsoport többségi tulajdonában álló RTL "a Magyarországon aktív összes külföldi befektető számára elriasztó jelzésnek" nevezte a "sietve bevezetett, elkobzással felérő reklámadót".

A közlemény szerint ugyanakkor a helyi, decentralizált vállalatvezetési szerkezetnek és a politikai függetlenségnek döntő szerepe van a cég sikeres magyarországi működésében.

    A Financial Times ismertetése szerint az RTL által elsősorban a magyarországi üzletágban végrehajtott 100 millió eurós értékleírás több mint a felével, 202 millió euróra csökkentette a cégcsoport a nettó eredményét; ez elmaradt az elemzői várakozásoktól.

    A vállalat ugyanakkor a franciaországi működési környezetet, valamint produkciós cége, a FremantleMedia eredményeire nehezedő nyomást is a gyengülés tényezői között említette - áll a Financial Times beszámolójában.