GfK: a magyar háztartások egyre kevesebb zöldséget és gyümölcsöt vásárolnak

Gazdaság - 2014-06-27

 Zöldségből és gyümölcsből a magyar háztartások egyre kevesebbet és ritkábban vásárolnak annak ellenére, hogy ezek a friss áruk töretlenül a legkedveltebb élelmiszerek közé tartoznak - közölte a GfK Hungária Piackutató Intézet .

Egy átlagos háztartás közel 70 kilogramm gyümölcsöt és 130 kilogramm zöldséget vett 2013-ban.

A legintenzívebb zöldség- és gyümölcsvásárlók az idősebb, 50 évnél idősebb háziasszony által vezetett, valamint a magasabb jövedelemmel rendelkező háztartások - írja a GfK Hungária közleményében.

    A háztartások beszerzési forrásai közül a hagyományos kereskedelmi csatornák - piacok, utcai árusok, zöldség- és gyümölcsboltok, kistermelők - továbbra is fontos szerepet játszanak: otthoni fogyasztásra mind a zöldség-, mind a gyümölcsmennyiség közel 40 százalékát itt szerzik be.

    A gyümölcs esetében a hagyományos csatornák részesedése évek óta stabil, a hipermarketek csökkenő piaci részesedését leginkább a diszkontok, hazai láncok, valamint a független kisboltok növekvő szerepe ellensúlyozta a tavalyi évben.

    A zöldségpiacon a hagyományos beszerzési helyek fontossága ellenben csökkenőben van és a modern kereskedelmi csatornák - szupermarketek, hipermarketek, valamint diszkontok - szerepe erősödik - tájékoztatott a GfK Hungária.