GfK: közel minden harmadik vásárlói kosárba kerül friss zöldség vagy gyümölcs

Gazdaság - 2013-11-12

- Közel minden harmadik vásárlói kosárba kerül friss zöldség vagy gyümölcs, friss áru vásárlásakor pedig fontos a fogyasztóknak, hogy magyar eredetű terméket vásároljanak - derül ki a GfK Hungária legfrissebb felméréséből.

    A GfK Hungária adatai szerint a zöldség és a gyümölcs a legnépszerűbb élelmiszerkategóriák közé tartozik Magyarországon: az őszi és téli időszakban  felértékelődő zöldségek vásárlásának havi eloszlása egyenletesebb, gyümölcsre legtöbbet júliusban és augusztusban költenek a fogyasztók.

A GfK Hungária zöldség- és gyümölcsfogyasztást folyamatosan mérő panelének adatai szerint az utóbbi időben egyre zárul az "olló" a két terménycsoport népszerűsége között, aminek különös jelentősége lehet az őszi-téli időszakban, amikor is a hangsúly inkább a zöldségeké.

    A teljes kategória részesedése a napi fogyasztási cikk költésekből mintegy 10 százalékra tehető.

    Arra a kérdésre, hogy mennyire fontos a termék magyar eredete egy ötös skálán ( 1 - egyáltalán nem fontos, 5 - nagyon fontos), gyümölcsök esetében a válaszok átlaga 3,4, zöldségek esetében pedig 3,6 lett. A termék hazai eredetére hasonlóan odafigyelnek a vásárlók a friss tőkehús, tojás és húskészítmény kategóriák esetében.

    A legtöbb - tízből jellemzően nyolc - háztartás által vásárolt zöldségek listáját a paprika, paradicsom, hagyma, répa és burgonya vezeti. Uborka és káposzta tízből hét háztartás kosarába kerül, az októberben külön kiskereskedelmi kampánnyal népszerűsített gombát viszont csak minden második háztartás vásárolja.