A háztartási nagygép-piacon beindult fejlődés az idei év első hónapjainak Retail&Technology adatai szerint továbbra is pozitív irányban halad, a legtöbb kategóriában folyamatosan bővül az értékesítés az előző év azonos időszakaihoz képest.
A GfK kiemeli: míg a hűtők piacán az év első öt hónapjának értékesítési volumene 5 százalékkal haladta meg az előző év azonos időszakit, addig a fagyasztók piaca már 10 százalékkal jobb eredményeket mutatott. Az átlagárak alig változnak: hűtőknél 0,5 százalékos növekedést, míg a fagyasztóknál 1,6 százalékos csökkenés figyelhető meg.
Hűtőtípusok közül továbbra is a kétajtós alulfagyasztós modellek a legkeresettebbek: az értékesített készülékek 44 százalékát ez a típus adja, de a kétajtós felülfagyasztós modellek is jól fogytak, minden negyedik eladott berendezés ebből a kategóriából került ki. A side-by-side és a beépíthető típusok eladása nem nőtt, ezek azonban csak egy kis szegmenst jelentenek.
Az energiahatékonyság egyre fontosabb tényezővé válik: mind a vásárlók, mind a gyártók nagy hangsúlyt fektetnek e kérdésre. Az eladott hűtők háromnegyede A+-os, és az A++, illetve A+++ modellekből is egyre több fogy - előbbi 16 százalékot, az utóbbi pedig 2 százalékot tesz ki - köszönhetően annak is, hogy egyre bővül a magasabb energiaosztályú modellek száma, és az EU is szigorúan szabályozza az energia-besorolásokat.