A belföldi szálláspiac forgalmának mintegy 68 százalékát érte el tavaly a 62 milliárd forint értékű online piac - derül ki a GKI Digital legfrissebb felméréséből.
Az MTI-nek szerdán küldött kutatás szerint az online piacból a szállásadók saját felületei 33 milliárd forinttal, az online szállásközvetítők 21,5 milliárd forinttal, a kedvezményes csomagokat kínáló, úgynevezett kuponos közvetítők 8,1 milliárd forinttal részesedtek.
A belföldi vendégektől származó teljes szállásdíj bevétel mintegy 92 milliárd forint volt 2016-ban.
A belföldi utazók legfontosabb közvetítő partnere a Szállás.hu a forgalom 45 százalékával, és a maiUtazás.hu 38 százalékos forgalommal.
A GKI kutatása szerint a külföldi vendégek további 146 milliárd forintnyi szállásdíj-bevételt generáltak 2016-ban, ebben a szegmensben azonban a főváros súlya jelentős és a közvetítői piacon is egyeduralkodónak tekinthető a Booking.com.
A kutatás szerint idén is tovább bővül a szálláspiac, az első negyedévben a 4,6 millió vendégéjszaka 86 százalékát szállodákban töltötték.