Húsra többet költünk, sajtból többet eszünk

Gazdaság - 2006-09-14

Sajtból, gyümölcsléből, és szénsavas üdítőitalokból többet, sörből kevesebbet veszünk, mint egy évvel korábban - derül ki az ACNielsen Piackutató Kft. felméréséből.

A friss húskészítmények kiskereskedelmi forgalma jelentősen nőtt ugyanebben az időszakban, vagyis húsra jóval többet költünk, mint korábban. A hat legnagyobb élelmiszerkategória - húskészítmények, sörök, sajtok, szénsavas üdítőitalok, gyümölcslevek, és kávék - együttes éves forgalma 2005 és 2006 júliusa között meghaladta a 450 milliárd forintot. A költés növekedésében egyaránt szerepet játszik az áremelkedés és az, hogy valóban többet vásárolunk, mint korábban - termékkategóriánként eltérő mértékben.

 

A feldolgozott friss húskészítmények kiskereskedelmi forgalma értékben hét százalékkal nőtt a vizsgált időszakban, meghaladta a 170 milliárd forintot. Sörből viszont kevesebbet is vettünk, a piac 100 milliárd forint alá mérséklődött. Szénsavas üdítőitalokból pedig kevesebbért többet ittunk, vagyis némileg csökkent az italok átlagára. Ugyanez nem mondható el a gyümölcslevekre, amelyekből többet adtak el és a bevétel is nőtt 40 milliárd forint fölé - így egy lakos átlagosan négyezer forintot költött gyümölcslére. Sajtra pedig hatezret: a 60 milliárdos piacon tíz százalékkal nőtt az éves forgalom. Kávéra ugyanannyit költöttünk, mint korábban (átlagosan fejenként négyezer forintot), ám ezért kevesebbet kaptunk a koffeinos italból. (forrás: Népszabadság Online)