A CBRE 15 ország 320 kereskedőjét kérdezte a nemzetközi e-kereskedelem lehetőségeiről, a szektor növekedési potenciáljáról, és a többcsatornás értékesítés fontosságáról. A kutatás megállapította, hogy a nemzetközi terjeszkedést megcélzó kereskedők számára ugyan minimum-követelmény az online platform, de a „fizikai" üzlethelység megléte továbbra is lényeges - főleg, a kizárólag interneten folyó kereskedelem esetében az ellátási láncban okozta problémák miatt.
Az online platform mára alapvető szolgáltatássá vált: a kereskedők többsége (82%) legalább kereshető online katalógussal rendelkezik. Az Egyesült Királyság vásárlói több mint 5 milliárd fontot költöttek 2011 márciusában online, 11 százalékkal többet, mint egy évvel korábban. Az előző hónappal összehasonlítva az internetes eladások 5 százalékkal növekedtek: egy vásárló 82 fontért vásárolt.
Az internet globális elérhetősége miatt az online katalógusok böngészése kis különbséggel, de azonos szinten áll a különböző országokban: az ausztrálok 75, a britek 90 százaléka keresgél terméket a világhálón. Mindazonáltal, a vásárlók csupán a kereskedők negyedétől (26%) tudnak online vásárolni és házhoz rendelni, legtöbben (44%) az Egyesült Királyságban működnek így, aztán Németország (41%), az USA (39%), Franciaország (38%) és Spanyolország (37%) következik.
Forrás: maipiac.hu