Közel tíz százalékra növelte piaci részesedését a Suzuki Magyarországon

Gazdaság - 2016-01-04

A Magyar Suzuki Zrt. tavaly 7500 autót adott el és ezzel közel tíz százalékra növelte részesedését a magyar személyautó-piacon.

A sport-szabadidő kategóriát közel húsz százalékos részesedéssel a március óta gyártott és forgalmazott Vitara vezeti. A modellből december 31-éig 3733-at helyeztek forgalomba.

    A Swift szintén kategóriaelső lett 1955 darabos értékesítéssel, 17,27 százalékos piaci részt hasítva ki magának a kisautók között.

    Az alsó középkategóriás S-Cross gépkocsiból 1449 kelt el az év során, ez a versenytársak között az ötödik helyet jelenti. A külföldön gyártott Celerio is, amely 194 eladott példánnyal 7,59 százalékos piaci részesedést ért el.

    A márka a megelőző évhez képest belföldi eladásait 58 százalékkal, piaci részesedését 2,7 százalékkal növelte. A Magyar Suzuki Zrt. a vállalati és állami beszerzésekben is erősíteni tudta pozícióit, bővítette flottaeladásait.A Suzuki Motor Corporation egyedüli termelő leányvállalataként a kontinensen a Magyar Suzuki látja el a teljes európai piacot az Esztergomban gyártott gépjárművekkel.

    A 3000 Suzuki-dolgozó mellett a beszállítói és márkakereskedői körrel együtt a Magyar Suzuki több tízezer ember számára nyújt megélhetést.

    A vállalat nem csupán az európai piacot látja el gépjárművekkel, szállít Japánba, Oroszországba, Ukrajnába és néhány közel-keleti országba, illetve Izraelbe és Marokkóba is.